Сила Оскара: «20 днів у Маріуполі» за три тижні зібрав більший бокс-офіс ніж за дві попередні хвилі показів
За три тижні у повторному прокаті оскароносний документальний фільм Мстислава Чернова «20 днів у Маріуполі» зібрав касу понад шість мільйонів гривень.
Це у понад 3,5 рази більше, ніж бокс-офіс двох попередніх хвиль прокату – 2,4 мільйони гривень. Про це повідомляє кінодистриб’ютор «Артхаус Трафік», пише Forbes.
Станом на 27 квітня бокс-офіс документального фільму Мстислава Чернова «20 днів у Маріуполі» сягнув 8,5 мільйонів гривень. Більшу частину каси – понад 6 мільйонів – стрічка зібрала під час третьої хвилі прокату, яка почалась після перемоги на «Оскарі» у категорії «Найкращий документальний фільм». Офіційно вона стартувала 14 березня, але в цю суму враховані солдаути в кінотеатрі «Жовтень», який почав повторний прокат ще 7 березня.
Фільм Чернова вийшов у національний прокат 31 серпня 2023-го і став найбільш касовим документальним фільмом лише за чотири дні. Тоді «20 днів у Маріуполі» зібрав касу понад 531 000 грн. Загалом перша хвиля прокату принесла фільму понад 2,2 мільйона гривень.
Друга хвиля стартувала 25 січня 2024-го, коли фільм номінували на «Оскар» у категорії «Найкращий документальний фільм». За цей період у прокаті касові збори зросли до понад 2,4 мільйона гривень.
«Оскар» допоміг випустити фільм навіть там, де його досі не було в прокаті, каже піар-менеджер «Артхаус Трафік» Сергій Греков. Йдеться про містечка з однозальними кінотеатрами, які не могли собі дозволити показ документального кіно – це не було вигідно.
Сума касових зборів зростатиме, оскільки прокат фільму триває. Фільм показують в обраних кінотеатрах майже п’яти десятків міст і містечок.
Читайте також: «20 днів у Маріуполі» встановив рекорд на стримінгових платформах за перший вікенд
Але оскарівська кампанія фінансово затратна: номінації передують покази для членів Кіноакадемії, публікації у провідних світових ЗМІ, промотури. Тому ці матеріальні бонуси найчастіше компенсують витрати, яких уже зазнали, пояснювала у січні 2023-го виконавча директорка Української кіноакадемії Анна Мачух.
«На доходах знімальної групи та режисера фільму це не позначиться, – каже одна з комунікаційних менеджерок фільму Тетяна Ландесман. – Вони працювали як журналісти Associated Press і не мають жодних інших фінансових заохочень за роботу над фільмом, привʼязаних до будь-яких його нагород».
Нагадаємо, що «20 днів у Маріуполі» – це режисерський дебют воєнного кореспондента, фотографа та письменника Мстислава Чернова. У створенні картини також взяли участь фотограф Євген Малолєтка та медійниця Василіса Степаненко. За це усі троє отримали Пулітцерівську премію.
У стрічці йдеться про початок повномасштабного вторгнення, бомбардування пологового будинку, порятунок автора фільму та його колег з оточеного російськими військами міста.
Світова прем'єра стрічки відбулася на фестивалі незалежного кіно у США «Санденс» — там фільм отримав приз глядацьких симпатій. Фільм здобув безліч нагород, серед яких Шевченківська премія-2024 та відзнака за «найкращий документальний фільм» британського аналога «Оскара» – премії BAFTA. Мстислава Чернова також нагородили премією Гільдії режисерів США.
-
Сьогодні
-
Завтра
-
Незабаром