Київ готує заявку на отримання статусу Міста музики ЮНЕСКО

20 Лютого 2024, 13:01
Тематичний круглий стіл 313
Тематичний круглий стіл

У столиці України розпочали роботи з набуття у 2024 році Києвом статусу креативного міста ЮНЕСКО за ініціативи постійної комісії Київської міської ради з питань культури, туризму та суспільних комунікацій. 

Представники державного та приватного секторів, громадянського суспільства, культурних і креативних індустрій під час тематичного круглого столу визначили, що саме музичне мистецтво є найбільш яскравою сферою-представником української столиці. Про це повідомила голова комісії Київради з питань культури, туризму та суспільних комунікацій Вікторія Муха.

«Отримання почесного титулу креативного міста ЮНЕСКО є не лише іміджевою перевагою та закріпленням цього фактично статусу, а й поштовхом для стрімкого розвитку творчої галузі й активної співпраці на місцевому та міжнародному рівнях. Саме музика – сфера творчої галузі, яку обрав Київ для представлення в Мережі креативних міст ЮНЕСКО. Адже українська столиця має історію та традиції проведення різноманітних тематичних подій, програм, конкурсів, концертів і фестивалів на місцевому і міжнародному рівнях. Також у місті є потужні спеціалізовані навчальні заклади музичного спрямування, зокрема вищої освіти, мережа закладів культури та концертних майданчиків. В умовах повномасштабного вторгнення особливо важливо, щоб світ знайомився з нашою культурою, зокрема і через музику. Представленість Києва в Мережі креативних міст ЮНЕСКО також допоможе нам у боротьбі з кремлівською пропагандою, яка протягом століть намагалась знецінити нашу ідентичність, історію і культуру, а найкраще привласнювала собі», – повідомила Вікторія Муха.

За її словами, приєднуючись до Мережі креативних міст ЮНЕСКО, учасники зобов’язуються ділитися своїми передовими практиками і розвивати партнерські відносини для посилення і поширення культурної діяльності, розвивати центри творчості та інновацій; розширювати можливості для творців і професіоналів у культурному секторі; робити культурне життя доступним для всіх, зокрема вразливих груп; інтегрувати культуру і творчість у плани сталого розвитку.

Вона додала, що окрім іміджевого статусу, практичними перевагами членства в Мережі є:

  • доступ до оновленої інформації, інструментів, стратегій розвитку міст-членів Мережі, обмін досвідом знаннями та кращими практиками;
  • активна участь у діяльності динамічної мережі – спілкування з експертами й фахівцями, встановлення партнерських зв’язків, пілотні проєкти;
  • визнання зусиль міста – обмін інформацією про основні досягнення та ідеї, позиціонування міста як взірця для інших.

Для отримання статусу місто подає заявку з основними досягненнями, інституціями, міськими проєктами і програмами, а також чотирирічний стратегічний план дій із зазначенням конкретних проєктів та ініціатив на місцевому і міжнародному рівнях, що мають бути реалізовані після можливого набуття статусу. Умовою є також створення координаційної команди, яка в разі отримання статусу впроваджуватиме чотирирічний план і звітуватиме про його виконання кожні 4 роки.

Подати пропозиції до чотирирічного стратегічного плану можна до 10 березня на електронну пошту: [email protected]

Довідково: головною метою Мережі креативних міст ЮНЕСКО, створеної у 2004 році, є включення мистецтва і творчості в основу міських планів розвитку на місцевому та міжнародному рівнях. Мережа об’єднує близько 300 міст та охоплює сім творчих галузей: ремесла і народні мистецтва, медіа-мистецтво, кіно, дизайн, гастрономія, література і музика.

Коментар
28/04/2024 Субота
27.04.2024
26.04.2024