Easy Busy Fest: усе про «російський слід» у фестивалі з українськими зірками у Варшаві

23 Серпня 2023, 10:45
Фото ілюстративне ФОТО 803
Фото ілюстративне
У Варшаві планували провести фестиваль з відомими українськими артистами – Easy Busy Fest, який мав відбутися 26 серпня. Та виявилось, що одними зі спонсорів цієї української події в Польщі є вихідці з Росії, які зареєстрували бізнес в Німеччині та мають у Європі мережу «Russian shops».
 
«Російський слід» в організації фестивалю виявила правозахисниця та представниця української діаспори в Польщі – Наталія Панченко. Після її офіційного публічного допису українські артисти відмовилися від участі у цьому заході, зрештою й організатори скасували фестиваль.
«Мене трясе і я не знаю що робити у таких ситуаціях. Єдине, що лишається – писати. В надії хоча б до когось достукатись. Кілька днів мені на фейсбуці вискакувала реклама Easy Busy Fest • Warszawa, який відбудеться у Варшаві 26 серпня. І от на якийсь там раз я вирішила перейти за посиланням та подивитись що ж це за подія. Зайшла. Перше що показалось – класний лайнап. Найвідоміші українські зірки Океан Ельзи, THE HARDKISS, YAKTAK, SADSVIT, Savranenko Alyona, Дантес, Кола, ЛЯПИС 98 та інші. Вау, подумала я. Як класно, що вони приїжджають до Варшави. Потім мені стало цікаво хто ж організовує цей фестиваль, я прогорнула далі і отетеріла», – написала у своєму дописі 22 серпня Наталія Панченко.
За її словами,  інформації про організатора фестивалю на сайті вона не знайшла, а спонсорами цього заходу виявилися MixMerkt та Monolith. Ці обидва бренди належать до одних власників, вихідців із Росії, які зареєстрували бізнес у Німеччині і відомі тим, що мають у Європі мережу «Russian shops», яка цього року має з'явитися й у Польщі. Наталія каже, що у пресрелізах намагалися писати: українських, східноєвропейських та інших товарів, а насправді  – російських. Частина з них виготовляється у Росії, а частина в Німеччині за російською рецептурою і під російськими брендами. 
 
Тож жінка відразу звернулася до Easy Busy Fest і отримала відповідь. Виявилося, що організаторами є vpiska.pl, які після усіх вищезгаданих обставин скасували фестиваль.
«Для них це безумовно великі втрати. Грошей, енергії, сил і т.д. І рішення теж точно було не з легких. Тим не менш, вони відразу визнали свою помилку, а потім і скасували фестиваль. Ви скажете у них не було інших варіантів? Та були: можна було далі брехати, можна було почати лити бруд на мене, зірок, які відмовились і писати: «я не я і хата не моя», а можна було взяти відповідальність за свій прокол і відмінити фестиваль. Вони це зробили. Я їх за це поважаю», – зауважила Наталія.
Наталії Панченко стало прикро, що й в українських зірок «відсутня гігієна».
«Прикро, що вони не перевіряють для кого і за чиї гроші вони погоджуються виступати. Прикро, що люди не вникають куди вони купують квитки і хто хоче їх цим квитком купити. Прикро, що коли вчергове поляки будуть критикувати цю мережу і вимагати не продавати російські товари на території Польщі, мережа буде прикриватись лояльними українцями, які були на їх фестивалі і прекрасно купують товари в маркетах. Як це, зрештою, робили Ашан та Леруа Мерлен, коли поляки їх бойкотували. Прикро, що на десятий рік війни росіяни юзають українців, як тупих баранів», – додала жінка.
Та виявилося, що українські артисти були не менш шоковані від таких подробиць, про що видно з їхніх коментарів:

Зрештою після виявлення усіх обставин, артисти відмовилися від участі в фестивалі. 

«Хочу наголосити, що основна причина чому цей фестиваль відмінили – адекватність і чітка позиція наших зірок, які після того, як дізнались інформацію про спонсора відмовились від виступів. Дякую за позицію», – написала Наталія Панченко 23 серпня.

Про Russian Shops

«На польському сайті вони свідомо вводять споживачів в оману. Спеціально опублікували там лише українські бренди, хоча на головному німецькому сайті у більшості російські, українських відсотків 10 і то якщо набереться. У Польші вони вже відкрили кілька магазинів, які, попри те, що написано на сайті, все одно продають російські товари. Саме так, ви все вірно розумієте вони закуповують у Росії російські продукти, підтримуючи цим російську економіку і продають потім ці товари у Європі, називаючи їх «східноєвропейськими». Навіть після повномасштабного вторгнення. Навіть попри санкції. Більше того, оскільки у Польщі росіян дуже мало, вони заходять сюди із ще зухвалішою маркетинговою стратегією. Вони визначили своєю ЦА українців, які втікли від війни і зараз живуть тут», – пояснює Наталія Панченко.
Вона запевняє, що вони розраховують на українців, як на основних клієнтів магазинів з російськими товарами, бо ж «мишебратья, єда внє палітікі, ми за мір і так далі». А от власне вийти  до своєї цільовою аудиторії спонсори вирішили гучно і так, щоб усі запамʼятали – спонсоруючи великий фестиваль на якому виступлять найвідоміші українські зірки. Не вдалося.
Коментар
28/04/2024 Неділя
28.04.2024
27.04.2024
26.04.2024