«Краудфандинг – це історія про любов», – керівниця інноваційних проєктів Наталія Пахайчук

28 Листопада 2021, 16:45
Наталія Пахайчук 605
Наталія Пахайчук

У Луцьку пройшов шостий West Media Forum під лейтмотивом «Правді потрібні медіа». Упродовж другого дня спікери говорили про довіру та історичні наративи у медіа. 

У блоці «Культ довіри: недооцінений ресурс для сталого розвитку журналістики» керівниця інноваційних проєктів CID Media Group Наталія Пахайчук розповіла про можливість успішного краудфандингу в медіа на прикладі кампаній мережі Район.in.ua – Район.Історія та Район.Культура.

Кореспондентка Район.in.ua записала найцікавіше.

«Наша редакція вже вдруге живе в режимі по 100 днів. 100 днів збираємо гроші. Ми реалізовуємо другу краудфандингову кампанію – для сайту Район Культура».

Читайте також: Сто днів для культури: редакція Район.in.ua збирає кошти на новий проєкт

«Запрошую долучитися до Спільнокошту Район.Культура, аби отримати відчуття співтворення, відчути себе фундатором, фундаторкою, що це взагалі за відчуття: коли ти даєш кошти на якусь ідею та підтримуєш команду, якій довіряєш».

«Все почалося з Район.Історія. Проєкту про минуле Великої Волині. У 2021 році це видання не просто самоокупне, воно себе добре почуває. Забезпечує двох редакторів та надає гонорари авторам».

«У нас є Бізнес.Район, який добре злетів. За місяць до карантину ми запустили Спорт на Районі, не знаючи, що буде карантин і спортивне життя призупиниться. Й за два дні ми запустили Район.Медицина, який отримав грантову підтримку. Але ми втомилися від складних новин».

«В якийсь момент ми зрозуміли, що настав час Район.Історія. Це четвертий сайт присвячений окремій тематиці. Була лише ідея і не було фінансів. Потрібно було приймати рішення прямо з коліс, за добу».

«У пошуках різних можливостей, ми зустріли грантову можливість від фонду «Відродження». Вони запропонували редакціям побудувати свої спільноти за допомогою інструменту краудфандингу: «Збираєте якусь суму і ми її подвоюємо». Ми вирішили піти в ва-банк і зібрати максимальну суму, яку тоді можна було обрати – 150 тисяч гривень. І нам вдалося зібрати навіть більше».

«Історичні матеріали – це контент, який дозволяє подумати про щось інше. Ми отримали нову аудиторію, новий трафік. І почалася нова історія. Все ґрунтується на любові і сентименту до рідного краю, Волині. І це все передається редакції. Історичний сайт почав набирати обертів». 

«Є два міфи: є люди, які готові підтримувати медіа, і які не готові підтримувати медіа. Одне і друге – не правда. Є і такі читачі, і такі. Завдання редакції – зібрати коло найлояльніших. Треба запропонувати людям таку цінність, за яку вони захочуть підтримувати. Пояснити, які можливості зможе отримати людина, зафондувавши в медіа».

«Це дуже складна робота. І наша редакція ризикнула бути першою».

«Краудфандинг – це історія про любов, про маркетинг і в останню чергу – про гроші».

«Нам вдалося навколо свого видання створити декілька кіл спільнот. Насамперед – це професійна спільнота. Ця спільнота перейшла у групу Друзі Району, куди долучилися наші колеги з різних областей, партнери, читачі і люди, які цікавляться редакцією. Утворилося тепле коло». 

«У нас виникла ідея. Чому б не запропонувати читачам поїхати з нами в подорож. Ми створили «Волинську експедицію». Хочете поїхати на екскурсію – заплатіть за автобус».

«Фото з поїздок пішли в галереї, в репортажі. Ми зрозуміли, що народжується спільнота навколо редакції, вона популяризує Волинь з позиції любові до самої Волині».

«Відбулося 13 поїздок. Ми залучаємо істориків, краєзнавців, навіть письменників».

«Ми почали залучати читачів, авторів, краєзнавців, навіть письменників. Таким чином Волинська експедиція зажила своїм життям». 

«Абонемент на Експедицію є однією з винагород зараз на Спільнокошті».

Читайте також: Волинська експедиція-2022: отримайте абонемент на всі подорожі нового сезону

«Ми робили різні флешмоби. Вони допомогли зібрати ту аудиторію, яку ми не могли самі знайти у соцмережах».

«Саме люди витягнули Спільнокошт. Вони почали самі розповідати ще краще за нас, за нашу цінність». 

«Це гра, яка затягує. Яка дозволяє дорослим пограти в дитинство».

«Коли люди фінансують, вони очікують вдячності від редакції, особливо від перших осіб. Дуже допомагає залучення свідомих людей». 

«Головним є контент, який бере за живе. Якщо немає якісного контенту – не буде жодної підтримки». 

«Не важливо звідки людина. Має бути тема, яка її зачепить. Є люди, яких ми не знаємо. В нас є фундатор, який проживав на окупованих територіях. І він підтримав, бо цікавиться історією Волині».

«Є й такі доброчинці, яким не треба пояснювати цінність про культуру, медіа і т.п. Вони фондують по замовчуванню». 

«Ми для себе визначили, що ми працюємо не з позиції «ви нам винні і повинні». Ми пропонуємо партнерство. Підтримайте, а ми вас не розчаруємо».

«На Район.Історія в нас – 300 фундаторів. Ми їх не покинули. 200 з них спілкуються між собою, з авторами, долучаються до заходів редакції».

«Дуже важливо пояснювати, на що ми витратили гроші. Протягом кампанії Район.Культура багато фундаторів зробили внесок вдруге. Це хороший сигнал».

Читайте також: Спільнокошт Район.Культура: на що редакція витратить 400 тисяч гривень

«Що нам дала кампанія – набагато більше людей дізналися про це, ніж ми б просто запустили сайт».

«Бути фундатором Району почесно»!

***

До слова, під час виступу Наталії Пахайчук на спільнокошт Район.Культура надійшло три внески на загальну суму 1750 гривень. Долучитися до фінансування медіа можна за цим посиланням.

Читайте також: 

 

Коментар
17/01/2022 Понеділок
17.01.2022
16.01.2022