«Нам треба приносити своє на світовий ринок»: розробник S.T.A.L.K.E.R. розповів про ідею гри

11 Січня 2025, 16:15
Сергій Григорович 788
Сергій Григорович

S.T.A.L.K.E.R. 2 – це сміттярі (Scavengers), вторгненці (Trespassers), авантюристи (Adventurers), одинаки (Loners), вбивці (Killers), дослідники (Explorers) та грабіжники (Robbers). А цифра «2» стала для українців десятьма роками напруженого очікування на продовження культової гри-бойовика в альтернативній версії зони відчуження Чорнобильської АЕС.

Так розшифровує назву творець серії ігор «Козаки» та S.T.A.L.K.E.R. Сергій Григорович.  

Про «суто чоловічу» філософію гри, історію виникнення ідеї S.T.A.L.K.E.R. та озвучування героїв дізнавалася у розробника комп’ютерних ігор журналістка Район.Культура.

За словами Сергія Григоровича, думка про те, що він може створити власну гру виникла ще коли «йому 13 минало». На той час в Україні не було широкого вибору у що поклацати на комп’ютері, та потрапивши до Франції завдяки програмі шкільного обміну, він привіз додому комп’ютерну гру, яка згодом передавалася з рук в руки однокласникам. Так учень заробляв свої перші гроші. А вже у 16 років заснував компанію GSC Game World.

Згодом Григорович став продюсером гри Venom. Codename: Outbreak. Дія відбувалася у 2012 році, коли на Землю разом із метеоритами були занесені спори з яких виповзали істоти, що паразитували людей.

Сергій Григорович
Сергій Григорович

Коли ж наступна гра «Козаки» здобула перші місця у світових чартах, розробник вирішив, що час знову повернутися до старої ідеї.

«Я казав: «Нам треба приносити у світову культуру щось наше, національне». Бо ж є ніндзі, самураї, наполеонівські солдати... Тому тему Чорнобиля взяли у проєкт S.T.A.L.K.E.R.», – пояснив він.

Квест на виживання на місці атомної станції отримав таку популярність, що претендував на звання «Гра року», але цей титул здобула «Black Myth Wukong», розроблена у Китаї. Сергій Григорович переконаний: усе через те заборону продажів гри на території Російської Федерації. Та розробник не засмучується, й принципово не планує змінювати свою позицію.

«З продажів на пострадянських країнах ми отримували стільки, скільки могли заробити з усього світу. Росія займала велику частину ринку. Та змінювати це ми не збираємося. Не виключено, звісно, що з часом росіяни навчаються піратити гру», – відповів творець ігор. 

Сергій Григорович
Сергій Григорович підписує диск з грою для фанатів

Свою гру розробник вважає «суто чоловічою», адже у першій частині серед персонажів не має жінок, і лише у нововипущеному продовженні з’явилася героїня. Та й сама аудиторія користувачів, за його словами, складається лише з чоловіків. Така ж ситуація і з «Козаками».

S.T.A.L.K.E.R. – це битви, напади, грабіжництва. Попри те, що усі ці дії досить войовничі, творець ігор не вважає, що ігри допоможуть виплеснути зайву агресію.

«Гравець проживає свою роль. Це так само як дивитися фільм і вболівати за якогось персонажа. Тобто це не викликає агресію, і навпаки її не переборює», – зазначив розробник.

Одна з ключових технічних деталей гри – озвучування персонажів. Сергій Григорович вирішив не запрошувати акторів дубляжу за принципом улюблених артистів, а зосередитися виключно на їх звукових даних.

 

«Ми обирали фактурні голоси, які б передавали характер – міцний, нападницький, або ж понурий, бідний, нещасний», – зауважив він. 

Розробник S.T.A.L.K.E.R
Розробник S.T.A.L.K.E.R

Одним з акторів озвучки S.T.A.L.K.E.R.2 став В’ячеслав Хостікоєв. Він розповів, що за 13 років роботи з дубляжем взяв участь у чималій кількості проєктів, та відеогру вважає найбільш вагомою у своїй практиці. Сам вперше зіграв у S.T.A.L.K.E.R. у 2007 році й після цього став щирим шанувальником гри про зону відчуження.  

«Боже, це була така подорож, я такого ніколи не бачив. Тоді я й подумати не міг, що стану частиною цього світу. Дуже приємно, коли ти спочатку фанатієш від чогось, а потім тебе кличуть у той проєкт. Я побачив, як творці вкладають свою любов у роботу і сам віддав все, що мав.  Я розумів, що якщо мені треба зривати голос, я зірву, треба буде ночувати у студії, я буду там ночувати. І ця любов, звичайно, відгукнулася. Той величезний вибух фідбеку, який ми зараз отримуємо від усіх, хто торкнувся цього світу – колосальний. Зараз це найбільша подія в геймерстві від релізу першого S.T.A.L.K.E.R.», – розповів В’ячеслав Хостікоєв. 

Читайте також: Мета – показати зранені душі: у Луцьку відкрили виставку робіт артстудії «Пятерня»

Коментар
14/01/2025 Вівторок
14.01.2025
13.01.2025