Російська культура приходить в Україну у вигляді ракет. Цитатник Павла Макова

21 Квітня 2022, 08:29
Павло Маков ЦИТАТНИК 5643
Павло Маков

На 59-ій Венеційській бієнале сучасного мистецтва Україну репрезентує художник з Харкова Павло Маков.

La Biennale di Venezia проходить щодва непарні роки. У межах бієнале проводять також Венеційський кінофестиваль та Венеційський фестиваль архітектури. Україна бере участь у Венеційській бієнале із 2001 року.

Відкриття La Biennale di Venezia-2022 – 23 квітня, а 20-го відбулася презентація мистецького проєкту «Фонтан виснаження. Висока вода», який представляє Український павільйон.  На ньому також планують щомісяця до закриття 27 листопада показувати сучасні роботи українських митців, які відтворюватимуть реалії війни в Україні.

Український проєкт на бієнале – це серія вмонтованих у стіну мідних воронок, які функціонують як фонтан. Сьогодні фонтан Макова стає образом виснаження на культурному, економічному і політичному рівнях.

Як передає видання УНН, Павло Маков заперечив тезі організаторів виставки про її функцію як про «місця зустрічі різних культур». Український художник переконаний, що наразі подія у Венеції не може стати таким місцем для української та російської культур.

«Єдиний діалог, який є можливим з росією з 2014 року, відбувається на фронті… На жаль, російська культура зараз приходить в Україну у вигляді ракет. Ми фактично зараз рятуємо нашу культуру від тотальної руйнації», – зазначив митець.

Павло Маков  озвучив ще чимало влучних думок під час запису першого випуску авторської програми Світлани Федонюк Розмова в Музеї Корсаків.

Пропонуємо почитати афористичні цитати митця, які прозвучали під час ексклюзивного інтерв'ю. 

***

«Фонтан виснаження» з’явився у Харкові і був пов’язаний з тодішнім нашим повсякденням у 1995 році, а от через 27 років його обрали для представлення України на Венеційській бієнале. Тоді він був локальним і маргінальним проєктом, а зараз він зрозумілий усім, тому що він стосується всіх

***

Європа – це спантеличений світ, який не знає як рухатися далі

***

Венеційська бієнале – це державна справа. В держави має бути, концепція як репрезентувати себе за кордоном

***

Культура – це обличчя країни, це її очі. А люди дивляться саме в очі. У вас можуть бути страшні м'язи, але м'язи без очей це нічого

***

Культура «самовиживатєльна», а держава без культури «несамовиживатєльна» 

***

Не можна бути відомим митцем невідомої країни

***

Не соціального мистецтва не існує  

***

Ми всі живемо в одному великому комунальному просторі і всі двері відкриті. Не можливо  кашлянути десь в Австралії, щоб не почули в Лондоні

***

Наше майбутнє: або ми домовимося всі або ні. Окремо на якомусь острові вже ніхто не виживе 

***

Якщо людина більше поглинута в мистецтво, то в неї менший ризик перетворитись на якогось нелюда чи тварину

***

Мистецтво допомагає людині перетворитись на людину

***

Мистецтво може виховувати тільки тоді, коли не намагається виховувати. Якщо ж митець намагається когось навчити і виховати, тоді це кінець, мистецтва немає

***

Мистецтво – це не штик, не автомат і не безпілотник, але воно впливає інколи на тих самих людей, на кого впливають штики, автомати і безпілотники

***

Життя страшніше за будь-яке найрадикальніше мистецтво

***

Будь-який німецький концтабір під час війни – це громадна страшенна інсталяція з перформансами

***

Фейк став чи не головною дійовою особою в житті

***

Якби було б тільки раціо, то мистецтва не існувало б. Тому мистецтво звертається до ірраціональних речей

***

Будь-який креативний процес пов’язаний з походом в невідоме

***

Кожна робота це – пошук візуальної відповіді на те, що в тебе всередині, твої приватні питання, відчуття

***

Мистецтво говорить само за себе

***

Митець росте сам по собі. Митцями народжуються

***

Не люблю, коли з митців роблять деміургів. 

***

Так буває, що робота обганяє тебе, поки ти до цього доростеш, треба ще часу, а там вже це сталось

***

Це таке чудо, коли ти працюєш і робота тебе сама вчить, а не ти її робиш. Вона тебе робить

***

Творчий потенціал в людини вичерпний. Всі карколомні ідеї приходять людині до 40 років. Будь-які копалини мають свій кінець

***

Я – не флагман! Я – старий баркас!

***

Читайте повну версію інтерв'ю з художником  «Культура – це очі країни. Дивляться в очі», – Павло Маков 

або перегляньте відео програми на ютуб-каналі Район.Культура (і підпишіться!)

Підготувала Вероніка ЦЕБЕНКО

Коментар
29/03/2024 Четвер
28.03.2024
27.03.2024