Журі конкурсу «Найкращий книжковий дизайн – 2024» назвали переможців
Міжнародний фестиваль «Книжковий Арсенал» визначив переможців дев’ятого конкурсу «Найкращий книжковий дизайн-2024».
Про це повідомляє Читомо.
Усього на конкурс надійшло 242 заявки. До участі приймали книжки, які були видані у період з грудня 2023 року по листопад 2024 року і не подавалися на конкурс в попередні роки.
Гран-прі конкурсу і перемога в категорії «Утилітарна книга» — видання «Поміж» (перше число).
Редакторки – Аліна Стаменова, Дінара Халілова, Оля Василець.
Візуальна концепція, дизайн, верстка – Саша Биченко, студія Kultura.
Технолог виробництва – Руслан Фокін, Publish Pro.
Кольорокорекція – Володимир Гавриш.
Видавець – Культура Медіальна / Kultura Medialna.
«Це велика робота з погляду якісної верстки, вивіреності дизайну на рівні композиції, типографських рішень і кольору. Видання демонструє унікальність завдяки використанню нестандартних фарб і створенню власної візії. Тут є цілісність – від палітурки до останньої сторінки, що створює відчуття єдиної подорожі», – переконаний один з членів журі Анатолій Попель.
Володарі гран-прі отримали знакову статуетку. Автора найбільшого внеску в оформлення книжки гран-призера німецький Фонд Buchkunst запросить у професійну подорож до Німеччини. Усі фіналісти, переможці та володарі спеціальних відзнак представлять український книжковий дизайн у міжнародному змаганні «Найкрасивіші книги світу», яке організовує Buchkunst. Книжки виставлятимуться на міжнародних книжкових ярмарках у Лейпцигу та Франкфурті у 2025 році.
Категорія «Текстова книга»
Переможцем стало видання «На надломі зросла сила».
Авторка концепції видання, архітектоніки книжки – Тетяна Костіна.
Дизайн обкладинки, верстка – Дарʼя Стеценко.
Видавець – punkt publishing.
Номінація «Мистецька книга»
Перемогло видання «Коцюбинський: між кіно і літературою».
Автори видання – Альона Пензій, Станіслав Бетюцький, Олег Оліфер.
Художнє оформлення книги, дизайн, верстка – бюро Буця, Галя Вергелес
Видавець – Довженко-Центр.
Номінація «Візуальний сторітелінг»
Перемогу здобула книжка «Шлях Зерна | The Path of Grain».
Художнє оформлення – Postmen, Ярослав Ведмідь, Олег Грищенко, Олексій Чекаль.
Шрифтове оформлення – Олексій Чекаль (літерація назви), Fixel font.
Самвидав, з ініціативи KERNEL.
Спеціальні відзнаки «Найкращий книжковий дизайн — 2024»:
Спеціальна відзнака журі «за грішний дизайн відмінної якості».
Отримало видання «Грішниця».
Засновниця та креативна директорка – Джулі Полі.
Артдиректорка – Сніжана Чернецька.
Видавець – Druckhaus Sportflieger (Німеччина).
Спеціальна відзнака журі за вдале рішення для серії.
Нагороду здобула серія зарубіжної класики «Червона кімната», «Штіллер», «Тісні ворота».
Художня редакторка – Анна Гаврилюк, технічна редакторка – Наталія Коваль.
Ілюстраторка «Червона кімната» – Анна Іваненко, ілюстраторка «Штіллер» – Богдана Руденко, ілюстраторка «Тісні ворота» – Ксенія Степась.
Видавець – «Ще одну сторінку».
Спеціальна відзнака журі за дизайн обкладинки.
Перемогла серія «Сестри Річинські» у трьох томах.
Дизайнер обкладинки – Володимир Гавриш.
Художня редакторка – Вікторія Шелест.
Верстальниця – Наталія Коваль.
Видавець – «Віхола».
Спеціальна відзнака журі за дизайн музейного видання (the tailor-made design).
Нею нагородили альбом «Миколаївський обласний краєзнавчий музей. Вибране». Роботу здійснили команда Platfor.ma та колектив Миколаївського обласного краєзнавчого музею.
Художнє рішення – Валерія Городчаніна.
Видавець – ТОВ «Бланк-Прес».
Спеціальна відзнака журі за відчуття матеріалу.
Отримало видання «Behind Blue Eyes».
Курація, редагування, переклад – Благодійний проєкт Behind Blue Eyes спільно з Readellion Publishing (Марією Д’яковою, Георгієм Виграновським).
Артирекці, дизайн, верстка – Havhav bureau (Марія Гавриш, Володимир Гавриш).
У виданні використані фото, які зробили діти на плівкові фотоапарати в межах участі в проєкті Behind Blue Eyes, а також команда проєкту.
Видавець – Друкарня «КОЛО».
Спеціальна відзнака журі «for pioneering insights and transformative contributions to artificial intelligence».
Це формулювання згенерував ChatGPT, а відзнаку отримав журнал «Синтетика №1.AI: Friend or Foe».
Автори видання – Денис Пристай, Дмитро Моро, Софія Правдивець, Олександр Тартачний та ін.
Художнє рішення – Гліб Капоріков, Анастасія Шишенок, Projector Publishing.
Спеціальна відзнака журі «за поезію в дизайн формі».
Нею нагородили «Imagination Guide II: How to make rockets disappear».
Авторка проєкту – Дар’я Лук’яненко. Архітектоніка книжки була розроблена у спільній роботі Дар’ї Лук’яненко, Іви Найденко та Надії Коваль.
Ілюстрації – Поліна Баканова. Редакторки – Іва Найденко та Надія Коваль.
Друк, дизайн та верстка – Wydawnictwo Stopka.
Усі подані на конкурс видання, які не отримали нагород та спеціальних відзнак, будуть передані у бібліотеки спільно з PEN Ukraine.
Журі «Найкращого книжкового дизайну – 2024»:
- Закентій Горобйов, графічний дизайнер, шрифтар, ілюстратор;
- Валерія Гуєвська, артдиректорка Мистецького арсеналу;
- Анна Іваненко, Студія Сері/граф;
- Даша Подольцева, графічна дизайнерка, художниця;
- Анатолій Попель, CEO CASES, засновник та керівник Креативної Практики;
- Куба Совіньскі, графічний дизайнер, викладач (Польща);
- Олена Старанчук, співкураторка Pictoric.
Читайте також: Український фільм «Ти — Космос» здобув дві головні нагороди фестивалю фантастичного кіно у Парижі
-
Сьогодні
-
Завтра
-
Незабаром