15 проєктів діджиталізації культурної спадщини України візьмуть участь в програмі Hata Hub

23 Червня 2024, 12:35
Фото: Метакультура, надане HATA Hub 413
Фото: Метакультура, надане HATA Hub

HATA Hub — платформа діджиталізації та промоції культурної спадщини України. Платформа надає учасникам доступ до необхідних ресурсів, знань та менторства, заохочує до якісного нетворкінгу, щоб вони могли успішно розвивати свої ідеї та перетворити їх на дієві інструменти для збереження й популяризації української культурної спадщини.

Про це Район.Культура повідомили організатори програми.

Учасники Акселераційної програми були відібрані програмним комітетом щорічного онлайн-ідеатону та навчальної програми з діджиталізації культурної спадщини Хататон 5.0: Спадщина. Стійкість. Інновації. 

15 команд в межах Акселераційної програми пройдуть шість навчальних модулів, групове та індивідуальне менторство і презентують результати роботи на Demo Day у вересні. Навчальні модулі покриють теми концепту культурного продукту, аудиторії, презентації, сторітелінгу, бюджетування, правової регуляції, піару та інші. Передбачається, що команди будуть обмінюватись досвідом та експертизою одна з одною.

«Акселераційна програма зможе за три місяці дати проєктам ті знання, які вони ніяк не отримали б за три дні Хататону. Ми запросили кращих експертів, які готові ділитись знаннями і досвідом. Це допоможе учасникам поглянути на свої проєкти як на самостійні продукти. У результаті ми очікуємо підсилені проєкти, з розумінням імпакт складової, бізнес-моделі та планом розвитку мінімум на найближчий рік. Окремо приділятимемо увагу пітчингу проєктів, адже це є невідʼємною складовою для промоції, залучення інвесторів та партнерів», – Анастасія Силенок, відповідальна за методологію та операційну діяльність Hata Hub.

Проєкти, які пройшли відбір на програму, поєднують в собі ідею збереження культурної спадщини й використання сучасних технологій – XR, AI, Blockchain, Metaverse, LLM, Gamedev та інших.

Серед них:

  • Греки України 

Діджитал-платформа, покликана боротися з наслідками культурного геноциду греків з боку Росії у культурній площині. На платформу в часовому просторі (від початку до сьогодення) можна буде дізнатися про історію греків України, доповнену «живими історіями», ознайомитись з видатними культурними та громадськими діячами, безкоштовно отримати доступ до курсів новогрецької та діалектів.

  • 3D Хортиця

Створення інтерактивної 3D моделі пам'ятки мегалітичної культури – Хортицький Стоунхендж задля її збереження та популяризації.

  • Anamnesis

Фіксація та актуалізація діджитальних архівів музеїв та фондів в edutainment форматі, а саме – інтерактивне рішення для взаємодії з елементами колекцій. Обʼєкти з цих колекцій стають ігровими елементами, якими глядачі можуть малювати власні емоції і враження від виставки. Ігровий формат підвищує мотивацію гравця дізнатися більше про обʼєкти – чим же вони малювали, які знання вони в собі зберігають.

  • Метакультура

Міждисциплінарна команда, яка проводить виставки та переносить музеї у Метавсесвіти, а на зароблені гроші планує відбудовувати зруйновані культурні об’єкти.

  • НОВАТРАДИЦІЯ

Гра для учнів старшої школи покликана популяризувати культурну спадщину, що знаходиться під загрозою.

  • Довженко-Центр з оцифрованою колекцією «Медіатека»

Діджитал-колекція Кіноархіву Довженко-Центру поєднає фізичний і віртуальний простори, сприятиме дослідженню кінематографа, стане місцем для комунікацій та перетином мистецьких медіа.

Василина Полянська: «Хочу зробити архів місцем, куди хочеться повертатись. Дуже вдячна, що під час Хакатону були лекції з діджиталізації та просування проєктів. Просування –  не дуже моє, але розумію, що немає іншого вибору. Вихід у фінал та участь в Акселераційній програмі дають натхнення щось змінювати і підтвердження, що я рухаюсь вірним шляхом». 

  • «Кримськотатарський національний корпус» з проєктом «Онлайн-сервіс кримськотатарської мови»

Проєкт полягає в створенні нового діджитального кримськотатарсько-українського словника, до якого увійдуть:

— «живі» приклади вживання слів із посиланнями на джерела;

— самобутня база даних та систему управління для наукового та освітнього використання;

— універсальний доступ до словників через API та покращення перекладацьких моделей штучного інтелекту.

  • Явір Арт

Проєкт у співпраці з музеєм садибою «Осипа Маковея». Концепція музею-сервісу, спрямована на збереження та оновлення етнографічної спадщини Яворівщини, зокрема яворівської вишивки, за допомогою АІ-реконструкцій, оцифрування трафаретів тощо.

  • Команда «Запорозька Січ» із інклюзивним проєктом «Чути очима, бачити серцем»

Метою проєкту є адаптація музейних експозицій Історико-культурного комплексу «Запорозька Січ» Національного заповідника «Хортиця» до потреб людей із порушенням зору та слуху.

  • Ukrainian Architectural Library

Сайт-довідник, де зібрані та систематизовані всі зразки унікальної української архітектури, що стане зручним інструментом у проєктах з відбудови України.

  • Центральний державний архів-музей літератури й мистецтва України

Створення модуля презентації контенту «Е-бібліотека Архіву-музею», долучення модуля до онлайн-ресурсу «Комплексна система інформатизації ЦДАМЛМ України» та прискорення темпів оцифрування і наповнення модуля контентом шляхом закупівлі книжкового сканера.

  • Space4CC

Краудсорсингова платформа для моніторингу руйнувань та збереження культурної спадщини в зонах воєнних дій за допомогою космічних даних, супутникових даних спостереження Землі та залучення громадян.

«Це вже наш другий Хататон. І нас дуже затягнула тема культурної спадщини. Ми заходили на Хататон з однією ідеєю, а вийшли з іншою –  це свідчення того, що прокачались, завдяки менторам, лекціям і командній роботі. Дуже раді потрапити на Акселераційну програму. Очікуємо нетворкінг і, звичайно, результати в проєкті», – зазначила Катя Бойченко, лідерка української команди Space4CC.

  • Anima.Skil

Створення розважально-пізнавального простору на основі картин зросійщених українських художників, який дозволить змінити російські наративи для широкої аудиторії як в Україні, так і за кордоном.

  • Музейні боти

Сайт із задачами з математики в історичному, культурному та літературному контексті, які можуть використовувати музеї для своїх освітніх програм, вчителі для уроків.

  • Департамент маркетингу міста та туризму Вінницької міської ради

Розробка та представлення на сайті VR-туру Camino Podolico. Camino Podolico – це культурно-пізнавальний маршрут з Вінниці до Кам’янця-Подільського (250 км) за моделлю Шляхів святого Якова.

Коментар
19/07/2024 Четвер
18.07.2024
17.07.2024
16.07.2024
Афіша
  • Сьогодні
  • Завтра
  • Незабаром