Страшенно образливо за прокат українського кіно, – Зоя Казанжи
«Нам потрібні не лише якісні фільми про нас. Нам потрібні ще розумні, вдумливі глядачі».
Українська письменниця, членкиня PEN та журналістка з Одеси Зоя Казанжи засмучена тим, як українці ходять на перегляди українських фільмів у кінотеатри.
Про це вона написала на своїй фейсбук-сторінці.
«Мені страшенно образливо за прокат українського кіно. В сто раз образливіше, коли мова йде про прокат в Одесі. Коли була прем’єра Памфіра – чутливого фільму з гарною грою акторів, – я пішла, звісно. На сеансі була повна зала. Лише 2 крісла стояли порожніми. Не спішіть тішитися – зал був на 9 крісел. І це дуже показово», – розповідає письменниця.
У прокат 12 жовтня вийшов фільм «Шлях поколінь». Сюжет – боротьба за незалежність України бійців і бійчинь УПА та російсько-українська війна на Донбасі після 2014 року.
У центрі розповіді – історія київського хлопця, продавця реклами Назара. Він живе звичним життям, вважаючи, що політичні питання його не цікавлять, а на Донбасі «олігархи ділять владу». Проте все змінюється, коли під час туристичного походу по Заходу України (знімали на Волині) він уві сні зустрічає вояка УПА.
Читайте також: Фільм «Шлях поколінь», який знімали на Волині, вийде в український прокат
Фільм знімали на гроші української діаспори з Канади та вітчизняного бізнесу.
За словами Зої Казанжи, бої на Донбасі знімали за 20 кілометрів від реальної лінії фронту.
«У фільмі задіяні реальні військовослужбовці ЗСУ. Серед них – Олег Ляденко, який був командиром роти глибинної розвідки 74-го окремого розвідувального батальйону. У фільмі суворий «Халк» фактично грає сам себе. Він жартує, що допоміг режисерові зекономити на каскадерах», –
Зоя Каранжи розповіла про прокат фільму – його показуватимуть всього 7 днів, з 12 по 18 жовтня. Зокрема мова йшла про Одесу, де мешкає письменниця.
«Так, по одному сеансу. Так, в будні дні два кінотеатри показують тоді, коли ніхто не дійде – у людей робота, школа. Потім скажуть, що українське кіно неуспішне і його ніхто не хоче дивитися. Я розумію, що промо Барбі було шаленим. Там на промо витратили, здається, більше, аніж на саме кіно. Але українці надивились ту Барбі на 100 мільйонів гривень! Скільки дав прокат в Україні», – зауважила письменниця.
Зоя каже, що українським фільмам потрібне промо, особливо – історичним, патріотичним. Зізнається, що сама випадково дізналась про цей фільм – прочитала у Олени Добровольської спочатку, а потім побачила у Юрія Бутусова.
Якщо у вас виходить, ідіть в кіно, будь ласка.
«Я розумію, що з Голлівудом тяжко змагатися. Я розумію, що складно працювати з аудиторією, яка, не дивлячись на страшну і криваву війну все одно вибирає дивитися в мережі російські жуйки – Татусеві доньки у нас в лідерах. Зараз. В 2023 році. Після окупації і знищення наших міст. В цих доньках зашита купа пропаганди і брехні. Як от про пральну машинку, якої нібито за сценарієм немає в українців. А наші, блін, дивляться оце все сміття!» – обурюється письменниця.
-
Сьогодні
-
Завтра
-
Незабаром