Новий формат педради: майже сотня освітян відвідали Музей Корсаків у Луцьку
Близько сотні вчителів з Луцька напередодні початку нового навчального року в межах педагогічної наради завітали до Музею сучасного українського мистецтва Корсаків.
Екскурсії колективу Луцького ліцею №21 імені Михайла Кравчука провели 29 серпня. Як мистецтво допомагає у навчальному процесі, чому візит до музею – важлива частина налагодження взаємодії у колективі та чому варто змінювати культуру проведення шкільних нарад – дізнавалася журналістка Район.Культура.
З 28 до 30 серпня у ліцеї традиційно проводять триденну педраду. Цього року її головна назва – «Серпень народжує ідеї». Кожного дня нарада має іншу тематику та формат. З ініціативи заступниці директора ліцею Оксани Мартинюк, другий день став екскурсійним, його головний меседж – «Від натхнення до ідей». Освітяни запевняють, що питання «куди піти на екскурсію» не стояло, бо вибір був очевидним.
Це перша масова зустріч викладачів після літніх канікул, тож спільно проведений час, та ще й у мистецькому просторі, який спонукає обмінюватися думками та враженнями, сприяє налагодженню взаємодії в колективі, кажуть у ліцеї.
Менеджер музею Андрій Михалінчик провів інтерактивні екскурсії Музеєм науки і техніки та промислового дизайну, де експонатів можна і навіть треба торкатися руками, для трьох груп, кожна з яких налічувала понад 30 педагогів.
«Ми проводимо подібні екскурсії досить часто. Підбираємо невимушений формат розповіді, аби екскурсія була легкою та інформативною. Іноді дорослі колективи нагадують дитячі, оскільки для багатьох похід в музей стає першим у житті: відбувається захопливий процес пізнання чогось нового, запитання або заперечення, внутрішні обговорення на цьому підґрунті. Тож, на мою думку, подібні практики позитивно впливають на внутрішній мікроклімат колективу», – зазначає менеджерка відділу виставкової діяльності музею Анастасія Семенишина.
Читайте також: Сльози, які перетворюються на кулі: у Луцьку відкрили виставку Франсуази Оз та Богдана Перевертуна
Яскраві враження відвідувачі музею змогли отримати, ознайомившись із найбільшим виставковим проєктом України 2023 року – «Космогонія сенсів», який об’єднав 300 художників та понад 500 мистецьких робіт. Як зазначають у Музеї, цей проєкт – це прояв творчого єднання українських митців, їхня рефлексія на події сьогодення, пошук нових значень.
Різноманіття поглядів привабило і педагогів луцького ліцею №21 під час підготовки до нового навчального року, щоб отримані емоції й натхнення трансформувати в інноваційні проєкти, які можна застосувати в освітньому процесі. І це вдалося, бо третій день педради був присвячений презентації нових ідей та напрацювань для нового навчального року.
Також педагогів ознайомили з наймасштабнішою частиною проєкту «Космогонія», який триває з листопада 2022 року і передбачає створення художником Петром Антипом найбільшої картини у світі, площею дві тисячі квадратних метрів.
У сюжеті картини лежить історія створення Всесвіту від великого вибуху та розвитку цивілізації до наших днів і майбутнього. Полотно складатиметься з понад 600 фрагментів, кожен з яких є окремим артоб'єктом, та розподілятиметься на кілька тематичних частин. Кожна з них містить різні міфи, легенди, наукові теорії, символи, знаки, написи різних націй та народів.
Читайте також: У Музеї Корсаків «ожила» найбільша картина у світі
Проєкт «Космогонія» має і просвітницьку функцію, тож такий досвід, за словами освітян, спонукає до креативу і мистецьких рефлексій.
«Задоволені тим, що можемо запропонувати нестандартний підхід для зустрічей і це збагачення. Вчителі ділилися враженнями, розповідали, що найбільше сподобалося, а кілька вчителів сказали, що першого вересня хочуть провести тут урок «Ти як?» – єдиний на всю Україну, рекомендований МОНом, в межах підтримки ментального здоров’я дітей», – розповідає Тетяна Репницька, керівниця конференц-сервісу Культурно-розважального центру «Адреналін Сіті».
Постійний стрес, ракетні небезпеки, неможливість повноцінно проводити уроки офлайн та тривала відсутність зустрічей наживо негативно впливають як на педагогів, так і на учнів.
Мистецтво в таких умовах може відігравати вагому роль у налагодженні навчальних процесів, адже має кілька функцій, зокрема розвиває емоційну, почуттєву сферу особистості. Воно є засобом навчання, передачі навичок мислення, узагальнення системи поглядів.
За словами Анастасії, регулярність відвідування музеїв та інших культурно-освітніх установ завжди на часі, а особливо зараз, коли українці по-особливому гостро відчули та зрозуміли важливість культури для нації.
«Я вважаю Музей Корсаків однозначно якісною та важливою установою для ознайомлення із українською культурою; справжньою, а не шароварною, меншовартісною, яку нам штучно навʼязували стільки років», – підкреслює менеджерка.
За словами Тетяни Репницької, вчителі ліцею після відвідин вже планують екскурсії та тематичні зустрічі для дітей, які хочуть провести у Музеї Корсаків.
Менеджерка виставкової діяльності погоджується – першочергово потрібно розвивати у дітях раннього віку критичне мислення та зацікавленість.
«Наш музейний комплекс, окрім легкої манери подачі, може запропонувати деякі інтерактивні позиції: анімована віртуальна реальність понад 20 картин із приватної колекції Музею мистецтв, а також напівінтерактивний Музей науки і техніки. Ми пропонуємо погляд на навчання як на гру, а також залучаємо гостей до взаємодії під час екскурсії шляхом спонукання до роздумів, що розвиває критичне мислення», – каже Анастасія Семенишина.
Читайте також: Анімація об’єднує: як діти з різних міст створили мультфільм про луцький Окольний замок
Досвід луцької гімназії може стати прикладом для інших освітніх закладів, як покращити комунікацію всередині колективу та зробити освітній процес цікавим для дітей. Адже у сучасних умовах важливо шукати нові підходи, креативити та рухатись вперед попри війну.
-
Сьогодні
-
Завтра
-
Незабаром