Міністр культури Ткаченко провів публічну зустріч з активістами

27 Червня 2023, 19:56
Міністр культури Ткаченко провів публічну зустріч з активістами. Фото: з телеграм-каналу Олександра Ткаченка 498
Міністр культури Ткаченко провів публічну зустріч з активістами. Фото: з телеграм-каналу Олександра Ткаченка

Міністр культури та інформаційної політики Олександр Ткаченко провів публічну зустріч з активістами, які не згодні з його політикою. 

Захід пройшов 26 червня у Національному художньому музеї України. Про це пише Суспільне Культура.

Ткаченко анонсував зустріч після того, як під час дискусії на «Книжковому Арсеналі» відбулася акція з вимогою його відставки.

Частина культурних діячів, які брали участь у протесті на «Книжковому Арсеналі», бойкотувала зустріч. Зокрема її організатор, дизайнер Саша Биченко відмовився іти на зустріч, заявивши, що це буде імітацією діалогу. Його підтримала ще низка протестувальників.

На зустріч прийшли приблизно 40 людей, частина з яких влаштувала акцію: вони тримали плакати з вимогою повернути костел Святого Миколая громаді.

Одне з питань, яке підіймали на заході, — відставка міністра. Його запитали про ставлення до петицій із вимогами про звільнення; а також про те, чи важлива йому думка народу й чи варто дослухатися до вимог у петиціях. На що він відповів, що його вимагають звільнити із першого дня призначення. Петиції назвав «демократичним процесом», на які можуть зважати органи влади, враховуючи думку громадськості. Проте додав, що є відмінні від петиції позиції.

«Але й інші точки зору громадськості, на які потрібно зважати, дивитися на баланс різних точок зору. Стосовно конкретних запитань чи претензій: на них я готовий відповідати. Але якщо комусь не подобається просто моє обличчя: I am sorry», — заявив Ткаченко.

Фото: з телеграм-каналу Олександра Ткаченка

А ще він порівняв ставлення до керівництва міністерством як до футболу чи приготування борщу.

«Це така сфера, на мою точку зору, так само як футбол чи приготування борщу, де всі знають, що зробити краще і яким чином і завдяки кому. У всіх є точне бачення того, що та чи інша людина може краще зробити: або керувати закладом культури, або бути на чолі колективу (...) Ми не живемо у безповітряному просторі, існує багато стейкхолдерів, які тою чи іншою мірою сприяють або впливають на розвиток України», — сказав Ткаченко.

Одна з петицій із вимогою про звільнення Олександра Ткаченка з Мінкульту набрала необхідні 25 тисяч голосів, попри проблеми з робою сайту. На звернення відповів прем'єр-міністр Денис Шмигаль: підстав для звільнення Ткаченка він не побачив. Наразі на сайті Кабміну створили нову петицію.

«У нас немає закону про превентивну евакуацію», — сказав Ткаченко на початку зустрічі, додавши, що його найчастіше питають саме, чому Мінкульт не евакуював музеї.

Фото: з телеграм-каналу Олександра Ткаченка

За його словами, вивезення почали у перші дні повномасштабної війни. Зокрема евакуювали артефакти Національного художнього музею в Києві та ще «кількасот тисяч артефактів із різних музеїв країни».

Ткаченко переконує, що музеї в Херсоні не евакуювали, бо російські війська просувалися надто швидко, те саме з музеями у Маріуполі. Російські війська під час окупації Херсона викрали 11 тисяч зі 16 тисяч артефактів Херсонського обласного художнього музею.

Також міністр зазначив, що в уряді вже є нова постанова про порядок вивезення цінностей. Її вже узгодили в Кабміні, однак подробиць про цей документ він не навів.

На публічну зустріч прийшов фронтмен гурту «хейтспіч» Дмитро Однороженко. Він згадав про французьку музичну компанію Believe, яка займається паблішингом та дистрибуцією пісень. Ця компанія не є лейблом, на який підписуються артисти. Радше це власник інших лейблів, які й просувають виконавців.

Після 24 лютого 2022-го Believe оголосила про призупинення операцій в Росії, але у вересні 2022-го Billbord написав, що компанія продовжує працювати в країні-агресорці й навіть нарощує свій бізнес. Тобто українські артисти, які продовжують співпрацювати з Believe, співпрацюють із компанією, що платить податки в Росії.

Однороженко поцікавився, які кроки держава планує зробити, щоб артисти могли вільно завантажувати свої треки на стримінгові сервіси, та чи можливе створення державних інституцій дистрибуції. Тобто чи планує Мінкульт надати альтернативу таким компаніям як Believe.

Фото: з телеграм-каналу Олександра Ткаченка

Ткаченко ж відповів, що не вважає доцільним створювати державну промоційну агенцію. За його словами, у міністерстві вже є «віз і велика телега агенцій, половина з яких не працює». Вважає, що Мінкульт може лише створювати умови для розвитку музичного середовища, зокрема через податки та регуляцію роялті.

Також присутні цікавилися, коли ж з назви Національної музичної академії приберуть ім'я російського композитора. Міністр не дав конкретної відповіді, сказавши, що «рішення знайдеться», але треба робити у законний спосіб.

Громадськість активно закликає прибрати ім'я Чайковського з назви ще з 2022 року, однак керівництво закладу відмовляється це робити.

Читайте також: Консерваторія Чайковського – як це мило звучить!

Крім того, питали й про звільнення нинішнього ректора академії Максима Тимошенка. За словами Ткаченка, для звільнення потрібні підстави, інакше — буде можливе поновлення через суд.

Фото: з телеграм-каналу Олександра Ткаченка

Також під час зустрічі згадували виїзд за кордон (він знову повторив, що відмовляють лише артистам, які не стоять на військовому обліку), проблеми з реставрацією готелю «Дністер» в Івано-Франківську, а також національний телемарафон та ведучих із колишніх каналів, що належали ексдепутату та куму Путіна Віктору Медведчуку.

За словами Ткаченка, марафон розпустять лише після закінчення війни, а також переконує, що «рейтинги не падають». Також він запевняв, що ведучі з колишніх каналів Медведчука звільнилися, а зараз «працюють адекватно».

Читайте також: Ми спілкуємося петиціями: як пройшла розмова активістів з Ткаченком на Книжковому арсеналі

Фото: з телеграм-каналу Олександра Ткаченка

На питання, чому публічні обговорення влаштували лише зараз, після протесту на «Книжковому Арсеналі», Ткаченко наполягав, що регулярно проводить зустрічі з представниками культури у міністерстві. Однак визнав, що такі зустрічі були «обмеженими». Ткаченко заявив, що готовий проводити публічні зустрічі щомісяця.

«Нам було важливо провести акцію мирно, спокійно і культурно, не зриваючи самої події та не заважаючи відвідувачам. Нам це вдалось на сто відсотків, особливо зважаючи на обмежену можливість протестів під час воєнного стану», — написав організатор акції на Арсеналі дизайнер Саша Биченко.

Зустріч, яку анонсував міністр, активіст назвав «імітацією діалогу», яка «гратиме тільки на Ткаченка». За словами Биченка, у громадянського суспільства інші способи для діалогу, зокрема підписання петицій.

Биченко також зазначив, що перераховувати всі претензії до міністерства і Ткаченка від спільноти культурної сфери та креативних індустрій немає сенсу: «Цей список такий довгий, написано стільки статей та знято стільки відео, що перерахувати навіть базовий фактаж — задача не для одного короткого поста».

Комунікаційниця Довженко-Центру Марія Глазунова також відмовилася йти на зустріч із Ткаченком, оскільки «наперед знала, що б сказав» міністр: «Що він дуже ефективний, його неправильно зрозуміли, усе не так однозначно і т. д. Словом, «це було вже!»

«Очевидно, що культурна спільнота та небайдужі громадяни не хочуть бачити Ткаченка на посаді. Очевидно всім, окрім нього. Ці потуги бути «прозорим» та кликати на якісь розмови є нічим іншим, як популізмом. Визнати фатальні помилки та написати заяву на звільнення — це мужній вчинок. Та чи стане панові Ткаченку мужності?» — сказала Глазунова у коментарі Суспільне Культура.

Вона згадала, що деякі діячі культури забанені й не можуть залишати коментарі під дописами Ткаченка чи Мінкульту у Facebook чи Twitter, що вже суперечить принципу діалогу, про який каже міністр. Про це писав і Саша Биченко.

Учасниця акції та режисерка Аня Перепелиця зазначила для «УП. Життя», що Ткаченко проявив себе як «супернахабний міністр».

«Своїм запитанням до активістів: «Так що ви від мене хочете?» Ніби не було цих всіх статей про те, чому він не на своєму місці. Він пише: я завжди відкритий до діалогу з молоддю. І це така нахабна зверхність! Ніби студентішки поприходили з постерами постояти. Але це не студентішки, це люди з креативної та культурної сфери: це музейні працівники, це художники, це працівники кіно», — сказала Перепелиця.

Ще одна учасниця протесту, перекладачка та голова правління громадської організації TRANSLATORIUM Таня Родіонова наголосила, що на акцію на Арсеналі люди виходили не на діалог, а з вимогою.

«Ми вийшли заявити, що нашому міністру культури не місце на цій посаді. Про це була вже не одна петиція, це і є певною формою діалогу», — зазначила Родіонова.

Коментар
09/09/2024 Понеділок
09.09.2024