Український бренд створив вишиванку, присвячену бандурі
Український бренд Etnodim створив вишиту сорочку, присвячену бандурі. Ідею запропонувала співачка Марина Круть.
Про це повідомили на сторінці Etnodim в інстаграмі.
«Основний елемент вишиванки ми взяли з Вересаєвської кобзи, характерне різьблення у вигляді квітки, що називається голосник. Також на сорочці зображений текст з української пісні «Взяв би я бандуру», – йдеться у дописі.
Антоніна Литвин – громадська діячка, фольклористка та поетка розповідала історію цієї пісні та згадувала, що оригінал тексту – це історія про козака, у якого татари вкрали дівчину: «А я тут лишився круглим сиротою».
Намагаючись її визволити, він втратив зір у полоні. Текст про важку долю був спотворений за радянських часів, але оригінал зберігся. Сліпий козак повертається додому й аби жити, він вчиться грати на бандурі: «Взяв би я бандуру та й заграв, що знав, через ту дівчину бандуристом став».
«Бандура унікальна у своєму походженні. Її аналоги й побратими присутні в інших етносах. Та саме такої конструкції й звучання немає у жодної нації світу. Її історія безліч разів була переписана, а факти – спотворені. Радянський союз, а перед тим радянська імперія доклала до цього свою руку. Регулярна страта кобзарів та намагання імперської Росії присвоїти іншим етносам походження цього інструменту викликала у мене запитання: чому спочатку кобзу, а потім бандуру намагалися знищити? Бо у кобзарському мистецтві була неймовірна сила і просвітницький дух, що був невигідний тодішній владі», – коментує Марина Круть.
-
Сьогодні
-
Завтра
-
Незабаром