«Нормально хіпував», – Влодко Кауфман про Тараса Шевченка

03 Лютого 2022, 17:40
Влодко Кауфман 1289
Влодко Кауфман

Влодко Кауфман у розмові з ведучою програми «Розмова в Музеї Корсаків» Світланою Федонюк поділився роздумами про сприйняття глядачами мистецтва в сучасній Україні.

«Розмова в Музеї Корсаків» — спецпроєкт Район.КультураЖурналісти видання обрали найцікавіше з інтерв'ю про думки українського митця щодо того, як сприймають українці класика української літератури й талановитого художника — Тараса Шевченка.

Світлана Федонюк і Влодко Кауфман
Світлана Федонюк і Влодко Кауфман

Читайте також: «Це пошук – де ми праві, а де ні»: Влодко Кауфман та Олекса Фурдіяк відкрили виставку в Луцьку

Під час розмови про мистецький проєкт «Ритуальності. Тестологія», створений Влодком Кауфманом і Олексою Фурдіяком, співрозмовники зачепили й тему скандальної виставки портретів Шевченка у львівській артгалереї «Дзиґа», куратором якої є запрошений гість.

Влодко Кауфман дивується, що ми вже 30 років живемо в незалежній Україні, але ідеологічно сформований образ Тараса Шевченка — радянський, «совком» нав’язаний образ, досі культивується в українському суспільстві. Чомусь вважається, це має бути, за словами митця, «набурмосений вусатий дядько, нещасний й затурканий».

«Це геніальний український художник і письменник, від якого у свій час захоплювався Петербург, який був центром Всесвіту, був центром фронди. Шевченко жив повноцінним життям, яким жив кожен художник, який щось шукає, щось робить, помиляється, звичайно. Мало хто знає, що це був дуже заможний чоловік і він витратив на це колосальні гроші, щоб дозволити собі бавитися в такого собі дідугана! Тобто він собі нормально «хіпував», він жив повноцінним елітарним фрондним життям у Пітері», — зауважив Влодко Кауфман.

Влодко Кауфман додав, що долучення до артпростору людей, які нестандартно й маргінально мислять — це фішка артгалереї «Дзиґа». Митець каже, що завжди в цьому артпросторі давав шанс художникам, які хочуть показати свою, інакшу, думку. Серією цих портретів вони хочуть показати, що хочуть «потоваришувати з іншим Шевченком, із справжнім Шевченком, а не з тією мумією, яку нам досі тицяють з періоду Радянського Союзу».

«Шевченко — не церква. Це експериментальна галерея, експериментальний простір, в якому молоді люди пробують стати другом Шевченка, але зі своїми, панібратськими стосунками», — поділився графік. 

Влодко Кауфман розповів про надписи на картинах: «Я хочу бути твоїм другом», «Ви мене дістали своїми жупанами», «Я, Шевченко, обурююся з того опудала, яке ви з мене зробили з радянських часів», й додав, що він так спілкується з Шевченком, говорить із ним від імені тих «молодих маргінальних експериментаторів». 

Перформер вважає, що більшість «нарікачів» на наругу над Тарасом Шевченком просто малознайомі з його творчістю. 

«Це, знаєте, як люди, які ходять в церкву і 90% з них не знають, що таке Біблія, для яких віра починається й закінчується на порозі церкви», — каже Влодко Кауфман. 

Влодко Кауфман – сучасний український художник, графік, перформер, автор ідей і втілювач значущих мистецьких проєктів, експериментатор у царині сучасного мистецтва. Перформанс дивляться чи відчувають? Як у нього зайти і чи можна вийти? Чому Тарас Шевченко – хіпі на віки? Як читати партитуру простору? Чому вулиця на честь Коко Шанель схожа на вибух метеориту на Волині? Про це все і не тільки – у відео проєкту «Розмова в Музеї Корсаків».

Читайте також: Розмова з Влодком Кауфманом в Музеї Корсаків

Довідково«Розмова в Музеї Корсаків» – новий проєкт сайту Район.Культура. Це серія відеоінтерв'ю із митцями або їхніми представниками на тему культури, мистецтва та життя в цілому.

***

Підписуйтесь на ютуб-канал Район.Культура за посиланням.

Коментар
20/04/2024 Субота
20.04.2024
19.04.2024
18.04.2024