«Інтерактивна культура»: на Волині реалізують молодіжний проєкт

23 Січня 2022, 13:15
Інтерактивна культура ФОТО 435
Інтерактивна культура

На Волині реалізують інтерактивний проєкт, спрямований на формулювання культурних цінностей у молоді.

Журналістам Район.Культура розповіла про це організаторка проєкту Мирослава Будчик – керівниця проєктного відділу ВОГО «Перспективи Волині».

Вона каже, що ідея грантового проєкту для молоді, який успішно реалізовується на теренах Волині вже з вересня 2021 року і фінансується за підтримки House of Europe та Європейського Союзу виникла через те, що так зване покоління Z важко чимось «вразити» і заохотити до вивчення культурної спадщини навіть через гру, якщо вона не пов'язана з улюбленим смартфоном. 

За словами Мирослави Будчик, культура є важливою в житті кожного, а культурні цінності формують людину як особистість. Сучасна молодь, на жаль, не асоціює своє дозвілля з закладами культури чи культурними подіями міста. 

У чому суть та яка ціль культурного проєкту? 

«Інтерактивна культура» – грантовий проєкт зі створення ігор у мобільному додатку, використовуючи фінське програмне забезпечення ActionTrack. Основна ціль – підвищення кваліфікації та розвиток професійних компетентностей організатора на основі вивчення кращих практик гейміфікації у країнах ЄС.

Як проходило навчання і хто є закордонним партнером проєкту?

«Партнер проєкту – компанія «Good Books» (Польща), ексклюзивний партнер фінської компанії TAZ, яка розробила програмне забезпечення ActionTrack. Онлайн-навчання тривало 6 тижнів під наставництвом європейського ментора. Вразив віртуальний тур бібліотеками Польщі, Чехії, Німеччини, Великобританії та Скандинавських країн. Новітні діджитал технології, бібліотечні івенти та проєкти, налагоджена співпраця з громадськістю та владою, закордонне партнерство – усе не просто відповідає сучасним тенденціям, а захоплює та надихає до наслідування», – розповідає Мирослава Будчик. 

Чому саме гра як спосіб навчання? 

«Сучасному поколінню навчання дається легше через гру, та й мобільні ігри зараз в тренді. До прикладу, в школі урок історії. Що краще: дати самостійну роботу чи дати учням зіграти в гру з тими самими питаннями чи завданнями? Очевидно, що цікавіше їм – зіграти в гру. Є різниця систем, які діють у грі та навчанні. Якщо в учня щось не вийшло у школі, то він отримає двійку. Але, коли в нього щось не виходить у мобільній грі, то він отримає сигнал – «спробуй ще, почни знову». І таким чином через гру в нього з’являється мотивація до навчання та пізнання чогось нового», – пояснює організаторка.

Чим унікальне це програмне забезпечення?

ActionTrack – програмне забезпечення для створення власних мобільних ігор, квестів та тематичних прогулянок. Застосунок працює на основі Google Maps, хоча можна використовувати і інші карти, наприклад карту довоєнного Луцька чи карту Хогвартса. Крім того, квести можна проводити і в середині приміщення, вимкнувши функцію карт. Програма дає можливість продумати завдання  різних видів – відгадати локацію за аудіозаписом, вулицю за картинками, розшукати культурний об’єкт та зробити з ним селфі, відео завдання, тестові завдання, ребуси тощо.

Які квести вже проведено і які ще заходи проєкту заплановано?

Загалом, в рамках проєкту розроблено 7 культурно-мистецьких квестів: «Легенди Жидичинського монастиря», «Луцьк культурний», «Мистецтво графіки», «Загадкова Леся», «Луцьк різдвяний», «Луцьк – місто Янголів», «Мистецтво графіки крізь призму духовності». Вже провели 12 заходів для більш як 200 учасників. 

У лютому 2022 року планується проведення двох  тренінгів з гейміфікації та онлайн-конференція для представників закладів культури Луцької територіальної громади. 

ActionTrack – це «справжня знахідка» для сфери культури, адже через інтелектуальні ігри та культурно-мистецькі квести можна формувати у покоління Z культурні цінності та заохотити їх до вивчення культури і її надбання.

Коментар
16/05/2022 Понеділок
16.05.2022